Red Rocks and so much more....

4 augustus 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Rode rotsen, die hebben we meer gezien...
Het gevaar als je lang achter elkaar reist, of überhaupt veel hebt gereisd, is dat je dingen herkent van eerder, dat dingen op elkaar beginnen te lijken. En net toen we dachten dat we dat punt na Moab dachten te hebben bereikt, kwamen we in Bryce...

Het was een lange reis tussen Moab en Bryce en we kwamen laat op onze camping Ruby's Inn aan. Onderweg had het geregend (jawel in de woestijn, moesson seizoen!) en in onze vuurkorf stond een plasje water. Geen vuurtje stoken dus vanavond :-(

De volgende ochtend scheen de zon weer en was de lucht weer blauw en we namen de shuttlebus het park in. De meest populaire parken hebben gratis shuttle bussen om het parkeer probleem tegen te gaan. En zeker met een RV is het niet aan te raden (of soms zelfs verboden) om op de overvolle en schaarse parkeerplekken te gokken. Werkt dus goed die gratis bussen en we kwamen bij het eerste uitkijkpunt aan. We keken over Bryce Canyon uit en zagen, tsja wat agen we eigenlijk? Een gigantische verzameling roze torens? met hoedjes? Afijn, omschrijvingen hadden we al wel gelezen in de reisgidsen maar je moet het eigenlijk gewoon zelf met eigen ogen zien!
Bryce Canyon 2P1290892
Bryce Canyon

Indrukwekkend, bijzonder en weer heel anders dan de vorige parken.

We liepen verder langs de rand van de canyon (ja, ook hier een Rim walk ;-) en we besloten een stuk verder een trail te lopen die afdaalde in de canyon zelf. Steeds dieper en dieper ging het pad totdat we omringd werden door die hoge torens en we van dichtbij konden zien hoe erosie hier de machtige rotsen had gevormd tot sprookjesachtige torens.
Inside the canyon
Hi to Bryce

Fantastische dag gehad in het park verder en moe maar voldaan van de trail kwamen we weer aan op de camping. We konden naar een mooier plekje verhuizen voor een mooier uitzicht en wat relaxen. Er liepen zelfs herten door de camping!
Blue Jay bird
Deer at Bryce
Voordat we de volgende dag naar Zion zouden doorgaan hadden we nog een leuk ochtend programma bedacht. Eerst reden we in het donker met de camper het park in naar Bryce Point (voor 8 uur mochten RV's nog we het park in) om daar met het hele gezin de zonsopgang mee te maken. Ook hier voltrok het wonder van de veranderende kleuren zich, dit keer op de rood roze zuurstokken van Bryce Canyon ;-)
Sunrise
Sunrise Closeup
Op de terugweg kwamen we weer herten tegen die zich in de vroege ochtend tegoed deden aan het sappige gras langs de weg (herkenden we nog uit Zuid Afrika!)

En na een vlug ontbijt terug op de camping gingen we nog Quad rijden (All Terrain Vehicle ATV noemen ze dat hier) langs de Bryce Canyon! Yoran is 17 maar had al zijn rijbewijs dus mocht zelf rijden met Pascale achterop, ik met Alisha achterop. Eerst een stuk om te wennen door het bos naar de rand van de canyon, de gids voorop. Daarna ging het steeds ruiger naar een stuk bos waar een parcours was gemaakt waar we onze 4WD skills konden testen. Door rivieren, over heuvels omhoog en het spectaculairst: steile hellingen omlaag. Super gaaf en we hebben ontzettend genoten! Hoeveel zou zo'n Quad in Nederland eigenlijk kosten? ;-)
All Terrain Vehicle (ATV) at Bryce

Na een zeer intensieve ochtend vertrokken we met de camper naar ons laatste park: Zion. Wat zou dat ons brengen?
Ik verklap alvast: erg veel zweetdruppels!