Las Vegas - City of Lights

10 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Las Vegas - Last stop before going home!

We zien Las Vegas meer als een toetje, als de kers op de taart die onze USA trip is geweest. Geen verwachtingen, lekker genieten en kijken wat we er van vinden.

Nu had ik vooraf natuurlijk wel een beeld van Las Vegas, en niet bepaald een positieve moet ik bekennen. Veel kitsch, over the top, alles draait om geld, nep, namaak, sterren die op hun retour zijn ... Nou ja, kon dus alleen maar meevallen toch? ;-)

Komend vanuit Zion kwamen we terecht op een camping midden in Las Vegas, een groot parkeerterrein zeg maar, met hier en daar een boompje als poging voor wat schaduw. Want warm is het hier in de woestijn, maar een stuk lager gelegen dat de andere plekken waar we zijn geweest. Makkelijk 40-45 graden en met een briesje voelt dat als een föhn die continue in je gezicht blaast. Een Airco is dan ook een eerste levensbehoefte hier. Wel altijd een vestje meenemen want waar er Airco's zijn (winkels, hotels) staat hij altijd te hoog en heb je het weer te koud! :-)

Maar goed, het was maar voor één nachtje, de volgende ochtend hebben we de camper ingeleverd en gingen we naar een (voor ons) luxe hotel met een reusachtig appartement voor ons vieren. Maar welke overnachtingskeuze je ook maakt in Las Vegas, er is altijd een casino aan gekoppeld. Overal zijn mogelijkheden om je geld om te zetten in een kans om rijk te worden. Een heel kleine kans dat wel ;-)

De belangrijkste en meest spectaculaire hotels zijn gelegen aan de zgn. Strip: Las Vegas Boulevard.
Las VegasNew York New York

Ze zijn er allemaal te vinden: Bellagio, Paris, Luxor, New York New York, Mirage, Venetian, Treasure Island, Ceasar Palace, Flamingo, we hebben ze allemaal gezien ;-)
Las Vegas Hotels

Het lopen op de strip, zeker als het donker is geworden en de lichten overal aangaan, is ongelofelijk. Alsof je op Times Square in New York bent beland, maar dan 10 km lang! Elk hotel probeert zich op zijn eigen manier aan je op te dringen om maar op te vallen en de neonlichten stralen overal. Zelfs om middernacht is het nog topdrukte op straat.
The Strip
Paris by Night
Circus Circus and Stratosphere

Binnenin heeft elk hotel weer zijn eigen sfeer, van super luxe zoals Bellagio en Venetian, tot low budget en kind vriendelijk zoals Circus Circus en Sam's Place.
Soms zijn het hele winkelcentra maar altijd zijn er casino's te vinden. En die zijn dan weer opvallend vergelijkbaar met elkaar.
De fruitautomaten zijn overal alom vertegenwoordigd, ook al zijn ze tegenwoordig veelal in de vorm van video schermen, waardoor ze meer op computer spelletjes zijn gaan lijken, van de (virtuele) eenarmige bandieten tot aan gokken in thema's van recente TV shows zoals Walking Dead of Game of Thrones!
Verder zijn er tafels met roulette, black jack of craps (dobbelen). Maar wat je niet snel in Nederland zal zien is het gokken op sport wedstrijden, waarbij een hele batterij aan schermen alle lopende wedstrijden live laten zien!
Slot Machines
Black Jack
Sports gambling

Bij Las Vegas horen ook shows en al ver voor de reis begon waren we in Nederland bezig welke show we als afsluiting van onze trip zouden bezoeken. Celine Dion? Britney Spears? Mmmm. Cirque de Soleil? Al beter, maar er draaien hier continue 5 verschillende Cirque du Soleil shows in Vegas, welke dan? Magic shows zoals David Copperfield? Dat hoort echt wel bij Vegas maar Yoran en Alisha hadden hun eigen favoriete goochelaars al uitgekozen, bekend van TV en Youtube: Penn en Teller. Fantastische show van twee hele grappige goochelaars die samen een geweldige act hebben en ons heerlijk hebben laten genieten. Yoran en Alisha mochten op het eind ook nog op het podium voor de final act en na afloop een meet & greet en handtekeningen natuurlijk!
Penn en Teller

Alles is hier groter, duurder, gekker, over de top. Maar het gaat zo ver, dat het weer knap wordt, iets wat je kunt bewonderen voor z'n uitdagendheid.
Een 350 meter hoog hotel waarvan je kunt Bunjee jumpen, een hotel met een ingebouwde roller coaster. Een tot in alle details nagebouwde Eiffel toren of Venetië inclusief varende Gondels. Gok automaten waar je een auto kunt winnen die boven je rond draait. En natuurlijk de fantastische muzikale fonteinen van Bellagio...

Hotel with Rollercoaster
You can win a car
Bellagio Fountains

Kortom, na twee en halve dag hier ben ik Las Vegas meer gaan waarderen, een uniek einde aan onze Amerika reis!
En met zoveel indrukken achter elkaar, van zoveel verschillende aspecten van dit grote, uitgebreide land, is het ook wel mooi geweest, de afgelopen vier weken. Een mooi einde en nu op naar huis, ons eigen huis zonder wielen en ons eigen bed en kussens. En ja, ook zo meteen ook weer naar werk, school, universiteit... maar nu nog even nagenieten van alle herinneringen.

Tot slot bedankt dat jullie deze verhalen hebben gelezen, hopelijk even leuk om te lezen als ik het vond om te schrijven!

Rob, Pascale, Yoran en Alisha
P1290629 (2)

1. Edwin:
    13 augustus 2017
    Welkom thuis en tot volgende week.
  2. Jennifer:
    14 augustus 2017
    Heel leuk om te lezen en met de foto's mee te kijken. Wat een toffe reis, weer een boel mooie herinneringen erbij die je vast weer op de been houden bij sommige lastige dagen in NL/werk.

Jennifer
  3. Murielle:
    14 augustus 2017
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt en wat hebben we genoten van de leuke, mooie en grappige verhalen en de prachtige foto's! Jammer dat het er weer op zit, maar hier kunnen jullie nog jaren op teren! :-)
  4. Fam. Nederlof:
    14 augustus 2017
    Leuke verhalen gelezen, op deze manier mee mogen reizen met jullie , erg genoten, laat staan wat jullie hebben ervaren!
    Nu ff afkicken thuis,maar...........gelukkig hebben jullie de foto's nog !